پینه دستان

پینه دستان


 

 

 

علي بيات- استان خراسان رضوي در خصوص حوادث ناشي از کار در سکوي دوم کشور قرار دارد.

دبيرکل کانون عالي شوراهاي اسلامي کار کشور با اعلام اين مطلب به خراسان رضوي گفت: در 9ماهه نخست سال جاري در استان 120نفر به علت حوادث ناشي از کار جان خود را از دست داده اند.

رحمت ا... پور موسي افزود: برابر ماده 616 قانون مجازات اسلامي کار اگر کارفرما امکانات ايمني لازم را در اختيار کارگر قرار ندهد فوت کارگر قتل شبه عمد محسوب مي شود.وي ضمن تاکيد بر اين که دادگستري ، نظام مهندسي و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي در اين مورد بايد حساس تر باشند افزود: متاسفانه رويکرد جديد اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعي اين است که اين کانون در حاشيه قرار گيرد و اين کار باعث ايجاد تفرقه بين جامعه کارگري مي شود.

وي با اشاره به اين که مراجع حل اختلاف، هيئت هاي تشخيص و حل اختلاف را کانون شوراهاي اسلامي کار معرفي مي کند تصريح کرد: با اين وجود متوليان امر درصدد هستند کانون انجمن هاي صنفي را به جاي کانون جايگزين کنند.

وي گفت: متاسفانه بدون هماهنگي کساني را وارد عرصه کرده اند که به هيچ وجه با آيين نامه تطابق ندارد به عنوان نمونه در اين آيين نامه آمده است ميزان تحصيلات فرد تعيين شده باید کارشناسی باشد ولي فرد داراي مدرک ديپلم را انتخاب کرده اند که جزو هيچ گونه تشکلات کارگري نيست.وي به قانون سخت و زيان آور و طرح کار 7هزار و 300روز که به مجلس ارائه و تصويب شد، اشاره کرد و يادآور شد: در کشور 250هزار نفر در اين راستا ذي نفع هستند و اين طرح ايرادي دارد که بايد حذف شود. وي تصريح کرد: هفته گذشته در قم کانون برتر شوراي اسلامي کار کشور شناخته شديم و شايسته نيست که با ما اين گونه برخورد کنند.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: سه شنبه 17 / 12 / 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com